まごプログレッシブな日常や、DreamTheaterを中心に様々な音楽、X-BOX360、マリみて、アニメ、漫画、雑記などホヒンホヒンに書き殴りつつすやり~ぬ、、
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『Call of Duty:Modern Warfare 3』武器威力検証一覧(暫定版)が作成されたみたい。




仕事に追われていたらいつの間にかMW3の発売日(海外版)過ぎてた/(^O^)\

なんか「Black Ops」のときもそんなこと言ってた気がしますが、「MW2」の時の1ヶ月遅れと比べれば国内版が1週間ちょい遅れなんで大人しく待つことにしてます。

そんなわけでプレイできずにいる日々ですが、ちょいとスレの様子を見ているといろいろ新要素だったり、改良・改悪の意見が飛び交ってますなー

中でもキルスト→キルスト復活やら、EMP強すぎキルストサポート(支援航空機撃墜で0.5キルストポイント入ったり、他にもそういうキルストが貯まる要素あり?)が主な論点みたいな感じ。

個人的にはスペシャリストのカテゴリー(キルストのかわりにPerk追加)が面白そう。
それ限定の部屋とかあったらひたすら銃撃戦とか出来るんですかね?

まぁやり始めだし毎回いろんな意見は出るでしょうが、やってれば慣れるかもしくは修正パッチを待つしかないんじゃないでしょうがねw

そんな中、武器の威力など気になる点を検証した画像が出回ったようでちょっとピックアップ。

MW3武器威力一覧

        / ̄ ̄\  
       /   _ノ  ヽ <ドラグノフの首元2発もちょっとおかしくね? 
.      |    ( ●)(●)             ____
       |     (__人__)                /      \ <うーむ、、ボクの大好きな
.       |      ` ⌒´ノ          /  ─    ─\ LMGの威力減衰が激しいなぁ。
       |        }          /    (●)  (●) \M60ですら4発とか、、。
      ヽ        }             |      (__人__)    | ___________
     /⌒ヽ、     ノ               \     ∩ノ ⊃ / | |             |
___/   ,   ィ ´    ∫     ___(  ` 、 _/ _ノ   \ | |             |
| |  /   /    }       ∬   | |   \   “  / ___l  || |             |
| | /   /      |i    ┌‐┐  | |   | \   / ____/| |             |
| | ( 〆⌒ ──r─≒、 .| =|  | |   |    ̄             |_|___________|
 ̄ ̄ ̄ ̄ ̄ ̄ ̄ ̄ ̄ ̄└‐┘ ̄ ̄ ̄ ̄ ̄("二) ̄ ̄ ̄l二二l二二  _|_|__|_

どうやらスレの反応的にはこれはまだ未完全版だそうですが、その後また別の外人さんによる検証が上がっていたのでそれも取りあげておきます。あくまで参考程度で。(ショットガンは無し)

※mr=ミドルレンジ lr=ロングレンジ 腹部/ヘッドショット pb=クローズレンジ(?)

AR:
・M4(M4) mr 3/2 lr 5/4 - medium idle
・G36c(TAR) mr 3/2 lr 4/3 - medium idle
・M16(BO M16)mr 3/2 lr 3/2 RLR 4/3(2?) - medium idle
・SCAR mr 3/2 lr 4/3 - medium idle
・CM(old scar) mr 3/2 lr 3/3 RLR 4/3 - medium idle, liked this most early. swap between this & type 95 depending. Trade for ACR.
・Type 95 mr 3/2 lr 3/2 RLR 4/3(2?) - medium idle, really liked this gun. Better than M16. swap between this & CM early. Replaced by M14
・ACR(TAR) mr 3/2 lr 4/3 RLR 4/3 - medium idle - Really like this gun. Probably the best one gun all situations.
・M14 1hk head/neck 2hk body pb to lr RLR 4/3 - medium idle - Has little recoil. Kick+RDS or Attach+RDS+Rapid Fire if you are skipping bullets (shooting too fast). Completely supplants most AR's once unlocked for those that can shoot it. You are almost never out-gunned. Regardless of circumastance.
・ak47 mr 3/2 lr 3/2 RLR 4/3 - Sight correctly aligned, but seems recoil heavy. Replaced the ACR. I like the ACR Better...
・FAD pb 4/2 mr 4/2 lr 5/3 - medium idle, Good iron, feels more SMG like when aiming (on console aim rate is "class" dependant like movement rate is)

SMG:
MP5 pb 3/2 mr 5/4 lr 5/4 - medium/heavy idle, Didn't like it
UMP pb 3/2 mr 5/3 lr 6/4 - medium/heavy idle, Didn't like it at all
Ching-Chong-Round mr 6/5 lr 6/6 - medium/heavy idle, hated it
P90 pb 3/2 mr 5/4 lr 5/4 - medium/heavy idle, Of the SMG's I use this one. The clip size makes it a cut above.
PM-9 pb 3/2 mr 5/4 lr 6/5 - medium/heavy idle, UZI. Only good for spray down (Which G18 fills better...)
MP7 pb 3/2 mr 5/4 lr 5/4

LMG:
L86 mr 3/2 lr 5/4 RLR 5/4 - medium/heavy idle, CLIP FED = Fast Reload.
MG35 mr 3/2 lr 3/2 RLR 4/3 - medium/heavy idle, CLIP FED = Fast Reload. Obtrusive iron sight
PKP mr 3/2 lr 3/2 RLR 4/3 - medium/heavy idle, Belt Fed
MK416 mr 3/2 lr 3/2 RLR 4/3 - medium/heavy idle, Belt Fed, Good sight.
M60 pb 2/2 mr 4/3 lr 4/3 - medium/heavy idle, Belt Fed. Horrible gun. Why is it in the game? The recoil is absolutely UN USEABLE. For this gun to be balanced & have a purpose, it would have to 2hk at three times the range it currently does.

Sniper
.50 1hk head to crotch. Leg / Arm no kill, Seems fine when I used it. Don't like the floaty recoil.
RSA 1hk to head only, M21. The Anti-Sniper / Spammers gun. Tho with a passable M14 in the game, Anti-Sniper duties falls to it. Handles fine.
MSR 1hk head to crotch. Leg / Arm no kill, Seems fine when I used it. Think the AS is better...
Drag 1hk Head to Chest. Lower torse out no kill. S.S.S.D. Same doo-doo Same Drag. Handles just like the other two...
AS50 1hk head to crotch. Leg / Arm no kill, Seems fine when I used it. Think the AS is better...

MP
FMG pb 3/2 mr 5/4 - heavy, fast sway. Warning this DOES have a first use penalty!
MP9 pb 4/3 mr 4/3 lr 5/4 - medium/heavy idle. Good trade between damage vs 1st use penalty with FMG.
skorp pb 4/2 mr 4/2!lr 5/3 NO SWAY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!, I like this one the most. Loves me some skorp, miss the 2hk point blank range tho...
G18 pb 3/2 mr 6/5 lr heavy, fast sway (sway too bad to reliably test), Hoses people left and right

Pistol:
USP pb 3/2 mr 5/4 - slow idle
PP99 pb 3/2 mr 6/5 - slow idle
Deagle pb 2/2 mr 3/3 lr 4/(4?) - slow idle
MP412 pb 3/3 mr 3/3 lr 6/5 - slow idle
.44 Mag pb 2/2 mr 3/3 lr 6/5 - slow idle
FIVE SeVeN pb 3/2 mr 6/5 lr 6/5 - slow idle

        / ̄ ̄\ <おまえのクソエイムでは命中率の低さハンパないからな。
      /       \      .____
      |::::::      |    ./      \<とりあえず今回も
     . |:::::::::::    |   / ⌒   ⌒  \ M60で人間砲台としてがんばります!
       |::::::::::::::   | / (●)  (●)   \ あとはアサルトライフルの新作
     .  |::::::::::::::    }  |    (__人__)      | FAD、ボルトアクションの
     .  ヽ::::::::::::::   }  \   ` ⌒´      _/ スナイパーライフル・MSRに
        ヽ::::::::::  ノ   |           \  期待です!
        /:::::::::::: く    |  |        |  |
-―――――|:::::::::::::::: \-―(___ノ―――――(___ノ――
         |:::::::::::::::|ヽ、二⌒)

マップも広そうだし、遮蔽物やらゴチャゴチャしてそうだし、壁抜きでヒャッホーしまくりの予感!

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 ::::   ::/:::.   ─  ─\ :::  ::::  :: まぁいつも最初はレイプされまくり
 ::::  /::::::  (_)  (_)\  :::: :::::   なんですけどね、、、
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毎度キャンペーン速攻で終わらせて、SpecOpsやって実績満点にしてからオンに参戦するので1ヶ月はFPSのリハビリ期間になりそうです(^ω^;)
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